Construcția unei linii magistrale metrou joacă un rol semnificativ în promovarea creșterii prețurilor terenurilor din jur – acest lucru este evident in orice metropola, iar in Bucuresti, impactul este cu atât mai mare cu cât infrastrucura transportului suprateran încă mai are nevoie de îmbunătăţiri majore. Prin comparație, liniile de metrou deja construite au o influență mai mare asupra locuințelor rezidențiale înconjurătoare decât liniile care sunt planificate.
La momentul actual, analizele arata ca dezvoltarea liniilor de metrou are un impact mai mare asupra zonelor marginale ale orașului decât asupra centrului orașului. În zonele limitrofe ale capitalei, prețurile proprietăților din apropierea stațiilor arată o creştere exponenţială o dată cu apariţia liniilor de metrou. Dacă în zonele centrale şi ultra-centrale impactul stațiilor asupra modelului de distribuție a prețurilor proprietăților nu este evident, în zonele non-centrale joacă un rol important în stabilirea preţurilor locuinţelor. Acest lucru se poate datora faptului că influența liniilor de metrou asupra prețurilor locuințelor este mai puţin mascată de impactul altor factori cum ar fi gradul de confort şi peisajului rezidenţial – aşa cum se întâmplă in zonele centrale.
Bucureştiul este un oraş în creştere, cu un trafic suprateran supraîncărcat, astfel că relevanţa liniilor de metrou capătă valenţe noi pentru locuitorii cartierelor rezidenţiale în dezvoltare.
În plus față de distanța până la cea mai apropiată stație de metrou, rezidenții care locuiesc în zone non-centrale se pot concentra pe factori precum distanța până la cea mai apropiată şcoală, precum și zonele verzi din imprejurimi, atunci când aleg locuințe, rezidenții acordând egală atenţie peisajului rezidenţial ca şi transportului convenabil şi gradului de confort.
Deoarece Bucureştiul se confruntă constant cu un flux zilnic de un număr mare de oameni spre zonele de business, tranzitul de conectare convenabil poate extinde efectiv raza de transport, poate ameliora presiunea traficului în centrul orașului și poate îmbunătăți semnificativ disponibilitatea transportului public în centrul orașului.
Zonele rezidenţiale, la rândul lor, experimentează un flux mare de du-te-vino corespunzător orelor de business şi îmbunătăţirea tranzitului de legătură, poate dubla sfera de influenţă a liniilor de metrou în stabilirea preţurilor locuinţelor și poate crește în mod eficient suprafaţa de teren care poate fi dezvoltată în jurul transportului subteran.